Kasza gryczana, jaglana, pęczak – sięgamy po zdrowie

Właściwości zdrowotne kasz znane są od bardzo wielu lat, ale nie każdy jest w stanie wskazać, która z kasz jest najzdrowsza. Z niniejszego artykułu dowiedzą się Państwo, jakie są najważniejsze zdrowotne właściwości kaszy jaglanej, gryczanej i pęczaku.

Która z kasz jest najlepsza?

Obecnie najzdrowszą z kasz jest oczywiście komosa ryżowa, która zawiera w swoim składzie bardzo wysokiej jakości białka i tłuszcze. W kaszy tej znaleźć można także bardzo wiele minerałów i witamin oraz dużo fosforu i magnezu. Jeżeli weźmiemy pod uwagę wyłącznie bogactwo składników odżywczych to bardzo dobrze prezentuje się także amarantus, która obfituje dodatkowo w drogocenne oleje, korzystnie wpływające na serce oraz poziom  cholesterolu.

Zdrowotne właściwości kaszy jaglanej i gryczanej

Z kasz, które występują na polskich stołach najlepszymi właściwościami zdrowotnymi może pochwalić się kasza jaglana, która rewelacyjnie wpływa na odporność i układ krwionośny. Kasza jaglana zawiera bardzo wiele witamin z grupy B, cynku, fosforu i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Bardzo cenna jest także kasza gryczana, która doskonale wzmacnia układ odpornościowy. Gryczana kasza zawiera w swoim składzie bardzo dużo witamin B5 i B6 i witaminę G. Kasza gryczana ma ponadto działania przeciwgrzybiczne i przeciwzapalne, dlatego też warto wprowadzić ją do swojej codziennej diety.

Właściwości pęczaku

Doskonałymi właściwościami zdrowotnymi może pochwalić się także pęczak, dlatego też kasza jęczmienna powinna na stałe zawitać w naszej kuchni. Pęczak zawiera przede wszystkim bardzo wiele żelaza, cynku, potasu i witaminy B3. Kasza jęczmienna tak samo jak i kasza manna jest lekkostrawna, dlatego też jest to najlepsza propozycja dla osób starszych i małych dzieci. Kasza jęczmienna w swoim składzie zawiera bardzo duży procent rozpuszczalnego błonnika, który skutecznie obniża stężenie złego cholesterolu. Według statystyk dietetycznych zalecana wartość błonnika to 30-40g, a niestety Polacy spożywają dziennie średnio tylko 15g. Pęczak obok warzyw jest najprostszym sposobem na uzupełnienie tego cennego składnika. Zdrowotne właściwości pęczaku to nie wszystko. Pęczak bardzo pozytywnie wpływa także na naszą urodę. Witaminy z grupy B warunkują doskonałą kondycję skóry i zapobiegają wielu groźnym chorobom. Cynk, wapń i fosfor ma olbrzymi wpływ na stan naszych paznokci i włosów. Kasza pęczak bierze również czynny udział w wspieraniu całego układu pokarmowego. Pęczak ma właściwości moczopędne, dzięki czemu zapobiega nieprzyjemnym zaparciom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *